Værktøjskursus 06.10.21: Sales Enablement - Optimer din salgsproces fra start til slut


Salg er på mange måder som hjertet i menneskekroppen. Alt går i stå, når det ikke fungerer. Salgsafdelingen er ikke hjertet – men salg som funktion er nøglen og omdrejningspunktet for virksomhedens succes.

Men hvem arbejder egentligt i salg? I dag er store dele af organisationen involveret i at udvikle og gøre salg muligt. Det stiller helt andre krav til at få succes med salgsudvikling og undgå at stå tilbage uden effekt. 

Rasmus Studstrup

I Danmark har salgsforsker Karina Burgdorff testet Sales Enablement hos en gruppe B2B virksomheder inden for forskellige brancher. Resultaterne viser øget omsætning med mellem 5 % og 23 %, større dækningsbidrag, bedre effektivitet i salgsafdelingen og mere agilitet. Hvorfor? Fordi struktureret arbejde med Sales Enablement skaber sammenhængskraft mellem alle de afdelinger, som gør salg muligt, ligesom det skaber sammenhørighed ved at sætte kunden i centrum for alle beslutninger og prioriteter.

Med hvad er Sales Enablement? Hvordan kommer man nemt i gang?  Og i hvilken rækkefølge skal du angribe det? Kom og bliv inspireret med praktiske eksempler og værktøjer på, hvordan du kan begynde at bruge Sales Enablement som et strategisk værktøj til udvikling af din kommercielle organisation.

Oplægsholder er Rasmus Studstrup fra Intenz. Rasmus har arbejdet som konsulent inden for kommerciel organisationsudvikling i ind-og udland i en årrække. Yderligere har Rasmus været VP Sales i AutoUncle de forgangne 2 år, inden han har lavet comeback som konsulent. Rasmus er sideløbende medstifter af Sales Enablement Society Danmark og medlem af Advisory board på Aalborg Universitet inden for kommercielle kandidatuddannelser.

Program

  • 08.00 Morgenmad
  • 08.15-08.45 Velkommen & rundt-om-bordet-networking om dagens tema
  • 08.45 Hvad er Sales Enablement, og hvorfor er det afgørende vigtigt du mestrer det?
  • Kom i gang med Sales Enablement igennem 4 steps
    • Step 1 – Styr på salgsfilosofien
    • Step 2 – Styr på kunderejsen
    • Step 3 – Styr på din salgsproces
    • Step 4 – Empower din organisation til at efterleve jeres salgsfilosofi
  • 11:00 – Refleksion, spørgsmål og invitation til gratis self-assessment

Til hvert step vil der komme praktiske eksempler og perspektiver, som skal gøre det nemt for dig at komme i gang. Undervejs vil der være tid til refleksion og sparring, ligesom der vil blive givet praktiske eksempler på hvordan andre har løst lignende udfordringer.

Tid: Onsdag d. 6. oktober 2021 kl. 8.15 - 11.15 - Kaffe og rundstykker fra kl. 8.00.

Sted: BDO Lounge, Tingvej 7, 2. sal, 8800 Viborg

Hvad koster det? Medlemmer: Gratis Øvrige: 995 kr. + moms
Arrangementet er gratis for medlemmer af Business Viborg, Andre kan deltage som gæst mod betaling. Ved indmeldelse i Business Viborg i den efterfølgende uge, refunderes deltagerbetalingen.

Arrangeret af Business Viborg i samarbejde med IDA Vestjylland
 
Fotos fra arrangementet kan blive brugt i vores markedsføringsmateriale og på vores digitale platforme - blandt andet vores LinkedIn-profil, som du kan se herDeltagerliste bliver gemt i vores database til intern statistik.

Se hvordan vi beskytter dine data her

Tilmelding nødvendig senest 3. oktober 2021

Tilmeld dig her